SEO konzultant
Co dělá SEO konzultant, jaké by měl mít zkušenosti a dovednosti a jak jsem se k tomu dostal já.
Kdo je SEO konzultant
SEO konzultant je člověk, který vám pomůže upravit firemní web tak, aby se zobrazoval na více slov a na lepších pozicích ve vyhledávačích jako je Google a Seznam.
Konzultant vs. specialista
SEO specialista ví, jak věci dělat a udělá je podle plánu či checklistu. Konzultant vám na rozdíl od specialisty také řekne, které věci z checklistu jsou ve vašem konkrétním případě zbytečné a připraví strategii, která povede k vyšší efektivitě a lepším výsledkům.
Co by měl SEO konzultant umět
SEO konzultant by měl rozumět technickému SEO, obsahu i strategii, ale také umět pracovat s daty, řídit projekty a srozumitelně komunikovat s klienty. Dobrý konzultant nekouká jen na SEO techniky a checklisty, ale především na váš byznys a jeho zlepšení.
Co pro vás jako SEO konzultant udělám
Zvýším návštěvnost webu
Zlepším pozice vašeho webu ve vyhledávačích a zvýším návštěvnost.
Zvýším viditelnost vaší značky
Pomůžu vaší značce být vidět tam, kde ji lidé hledají.
Zvýším vám tržby a poptávky
Přivedu relevantní návštěvníky a potenciální zákazníky na váš web.
Jak to udělám
SEO konzultace
Chcete si řešit SEO sami, ale cítíte se zaseknutí a nevíte kudy kam? Poskytnu vám odbornou oporu a poradenství.
Kontinuální SEO
Chcete získávat zákazníky z vyhledávačů, ale nemáte na to kapacitu, nebo nevíte jak na to? Nechte své SEO starosti na mě!
Analýza klíčových slov
Přemýšlíte, jak pojmenovat kategorie, aby je někdo našel, nebo o čem psát na blogu aby vám přiváděl návštěvníky? Zjistěte to pomocí analýzy klíčových slov.
Návrh architektury webu
Nevíte, jak poskládat strom kategorií a jaké parametry dát do filtrů? Přemýšlíte jak mají stránky spadat pod sebe tak, aby lidem dával web smysl? Na základě analýzy klíčových slov připravíme strukturu webu, která bude fungovat.
Komplexní SEO strategie
Ztrácíte se v nepřeberném množství informací a ad hoc taktik, které nedávají větší smysl? Využijte mých zkušeností a nechte si připravit SEO strategii na míru.
Obsahový plán a strategie
Píšete texty na web, publikujete články a přesto k vám zákazníci nechodí? Nechte si připravit funkční obsahovou strategii na míru.
Technické SEO (audit i kontinuální)
Je váš obsah pro vyhledávače neviditelný a stránky webu se nedostávají ani do indexu? Nechte si zkontrolovat technický stav webu a zjistěte, co udělat aby váš web měly vyhledávače rádi.
Digitální PR a linkbuilding
Kupujete odkazy a publikujete PR články, které nejsou nikde vidět? Je na čase začít získávat reálně hodnotné odkazy, které vás posunou na lepší pozice.
Jaké používám nástroje
Moje cesta k SEO
Od brigádníka až k CMO
Začínal jsem v digitální agentuře před 8 lety jako juniorní PPC specialista. Odtud jsem se dostal přes specialistu online marketingu až na marketingového ředitele celé agentury.

Seniorní SEO konzultant
Poté, co jsem odešel z role CMO kvůli vyhoření, chtěl jsem se zaměřit na to, co mi šlo nejvíc → SEO. Měl jsem k tomu dva důvody.
Zaprvé se jedná o extrémně efektivní komunikační kanál s vysokou návratností a zadruhé spojuje v sobě systematickou práci, data a kreativitu. Ideální propojení.
Dvě SEO agentury
Poté, co jsem odešel z pozice CMO jsem si prošel dvěma předními SEO agenturami (eVisions a Taste).
Desítky klientů
Měl jsem na starosti klienty různých typů – od malých společností až po obří korporáty.
Veřejné výstupy
V průběhu SEO kariéry jsem se několikrát objevil jako přednášející na předních konferencích jako SEO Restart či Czech Online Expo.
Vlastní publikace
Kromě přednášek jsem se publikoval vlastní články a vzorové dokumenty. Nyní publikuji především na LinkedIn a občas na svůj blog.

Head of SEO v Pilulce
Bezprostředně před odchodem ka volnou nohu jsem strávil dva roky na pozici Head of SEO (vedoucí SEO) ve společnosti Pilulka Lékárny a.s. kde jsem měl na starosti SEO tým a svého času i SEO pro pět webů v pěti zemích.
Přednášky, výstupy a publikace
Czech online expo 2025
Na jedné z největších konferencí zaměřených na online jsem si připravil přednášku o tom, jak na efektivní SEO v ecommerce.
SEO Restart 2024
Na největší SEO konferenci v ČR jsem přednášel o propojení SEO a PR a o tom, jak chytré využití dat může vyústit až v pozvánky do televize.
SEO Restart 2023
Přednášel jsem na největší SEO konferenci v ČR – na SEO restartu s přednáškou o využití AI pro SEO.
Czech Online Expo 2022
Na jedné z největších konferencí zaměřených na online jsem si připravil přednášku o Core Web Vitals pro eshopy. Video (ukázka) zde.
Digisemestr 2023
Ukázal jsem se na jednom z nejlepších vzdělávacích kurzů pro online marketéry v ČR. Na Digisemestru 2023 jsem si v rámci dne o SEO připravil přednášku jak se dělá SEO v Pilulce.
Digichef.cz
Během svého působení v Taste jsem měl možnost publikovat do firemního magazínu Digichef.cz
Vlastní publikace
Čas od času publikuji (snad) zajímavé myšlenky na svůj LinkedIn profil a do budoucna budu přispívat i na tento blog.
Pracovní zkušenosti




V čem se vyznám
SEO (optimalizace pro vyhledávače)
V rámci SEO jsem jako ryba ve vodě a zvládám jak strategické plánování, tak jednotlivé taktické a implementační kroky.
Content marketing
Obsah je král a bez obsahu se SEO dělá těžko. Obsah také musí plnit cíle, které si stanovíme. Zajímám se o funkcionalitu obsahu a jeho propojení na ostatní komunikační kanály. Obsah proto pomáhám připravit tak, aby fungoval nejen pro SEO.
Ecommerce
V e-commerce je SEO nekonečnou dřinou. Zároveň se jedná pouze o jednu z mnoha činností, které je potřeba pro dobré výsledky splnit. I když se podaří dostat na dobré pozice a přivést lidi, výsledky nebudou dobré, pokud nefunguje zbytek. Rád proto pomohu s ostatními kanály a procesy.
Performance marketing
SEO se dotýká celého webu a při správném postupu bude mít silný vliv i na výkon ostatních kanálů. Od PPC, přes srovnavače cen až po email marketing.
Linkbuilding a digitální PR
Aby byl web vyhledávačem vnímán dobře, musíme podpořit i známost a důvěryhodnost vaší značky. Získávání odkazů je pouze o krůček vedle od PR v digitálním světě. Pomocí PR můžeme získávat odkazy a pomocí linkbuildingu budovat vaše PR.
Lead Generation
Přivést lidi na web je pouze prvním krokem. Návštěvníky webu také musíme umět dobře monetizovat a získat je na vaši stranu. Přivedení poptávky je ultimátním cílem, který pomocí návštěvnosti chceme dosáhnout.
Digitální marketing
Díky zkušenostem z pozice CMO (marketingový ředitel) digitální agentury mám silný přesah i do ostatních marketingových aktivit.
Analýza trendů a práce s daty
Čím větší projekt, tím důležitější je práce s daty. Pouze s dobrými daty můžeme nastavit správné procesy a naše dlouhodobé úsilí směřovat správným směrem.