SEO konzultant

Co dělá SEO konzultant, jaké by měl mít zkušenosti a dovednosti a jak jsem se k tomu dostal já.

Kdo je SEO konzultant

SEO konzultant je člověk, který vám pomůže upravit firemní web tak, aby se zobrazoval na více slov a na lepších pozicích ve vyhledávačích jako je Google a Seznam.

Konzultant vs. specialista

SEO specialista ví, jak věci dělat a udělá je podle plánu či checklistu. Konzultant vám na rozdíl od specialisty také řekne, které věci z checklistu jsou ve vašem konkrétním případě zbytečné a připraví strategii, která povede k vyšší efektivitě a lepším výsledkům.

Co by měl SEO konzultant umět

SEO konzultant by měl rozumět technickému SEO, obsahu i strategii, ale také umět pracovat s daty, řídit projekty a srozumitelně komunikovat s klienty. Dobrý konzultant nekouká jen na SEO techniky a checklisty, ale především na váš byznys a jeho zlepšení.

Co pro vás jako SEO konzultant udělám

Zvýším návštěvnost webu

Zlepším pozice vašeho webu ve vyhledávačích a zvýším návštěvnost.

Zvýším viditelnost vaší značky

Pomůžu vaší značce být vidět tam, kde ji lidé hledají.

Zvýším vám tržby a poptávky

Přivedu relevantní návštěvníky a potenciální zákazníky na váš web.

Jak to udělám

SEO konzultace

Chcete si řešit SEO sami, ale cítíte se zaseknutí a nevíte kudy kam? Poskytnu vám odbornou oporu a poradenství.

Kontinuální SEO

Chcete získávat zákazníky z vyhledávačů, ale nemáte na to kapacitu, nebo nevíte jak na to?  Nechte své SEO starosti na mě!

Analýza klíčových slov

Přemýšlíte, jak pojmenovat kategorie, aby je někdo našel, nebo o čem psát na blogu aby vám přiváděl návštěvníky? Zjistěte to pomocí analýzy klíčových slov.

Návrh architektury webu

Nevíte, jak poskládat strom kategorií a jaké parametry dát do filtrů? Přemýšlíte jak mají stránky spadat pod sebe tak, aby lidem dával web smysl? Na základě analýzy klíčových slov připravíme strukturu webu, která bude fungovat.

Komplexní SEO strategie​

Ztrácíte se v nepřeberném množství informací a ad hoc taktik, které nedávají větší smysl? Využijte mých zkušeností a nechte si připravit SEO strategii na míru.

Obsahový plán a strategie

Píšete texty na web, publikujete články a přesto k vám zákazníci nechodí? Nechte si připravit funkční obsahovou strategii na míru.

Technické SEO (audit i kontinuální)

Je váš obsah pro vyhledávače neviditelný a stránky webu se nedostávají ani do indexu? Nechte si zkontrolovat technický stav webu a zjistěte, co udělat aby váš web měly vyhledávače rádi.

Digitální PR a linkbuilding

Kupujete odkazy a publikujete PR články, které nejsou nikde vidět? Je na čase začít získávat reálně hodnotné odkazy, které vás posunou na lepší pozice.

Jaké používám nástroje

Slide Heading
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Click Here
Slide Heading
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Click Here
Slide Heading
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Click Here

Moje cesta k SEO

Od brigádníka až k CMO

Začínal jsem v digitální agentuře před 8 lety jako juniorní PPC specialista. Odtud jsem se dostal přes specialistu online marketingu až na marketingového ředitele celé agentury.

seo specialista a konzultant vojtěch fiala na panelové diskuzi konference seorestart.cz

Seniorní SEO konzultant

Poté, co jsem odešel z role CMO kvůli vyhoření, chtěl jsem se zaměřit na to, co mi šlo nejvíc → SEO. Měl jsem k tomu dva důvody.

 

Zaprvé se jedná o extrémně efektivní komunikační kanál s vysokou návratností a zadruhé spojuje v sobě systematickou práci, data a kreativitu. Ideální propojení.

Dvě SEO agentury

Poté, co jsem odešel z pozice CMO jsem si prošel dvěma předními SEO agenturami (eVisions a Taste).

Desítky klientů

Měl jsem na starosti klienty různých typů – od malých společností až po obří korporáty.

Veřejné výstupy

V průběhu SEO kariéry jsem se několikrát objevil jako přednášející na předních konferencích jako SEO Restart či Czech Online Expo.

Vlastní publikace

Kromě přednášek jsem se publikoval vlastní články a vzorové dokumenty. Nyní publikuji především na LinkedIn a občas na svůj blog.

vojtěch fiala

Head of SEO v Pilulce

Bezprostředně před odchodem ka volnou nohu jsem strávil dva roky na pozici Head of SEO (vedoucí SEO) ve společnosti Pilulka Lékárny a.s. kde jsem měl na starosti SEO tým a svého času i SEO pro pět webů v pěti zemích.

Přednášky, výstupy a publikace

Czech online expo 2025

Na jedné z největších konferencí zaměřených na online jsem si připravil přednášku o tom, jak na efektivní SEO v ecommerce. 

SEO Restart 2024

Na největší SEO konferenci v ČR jsem přednášel o propojení SEO a PR a o tom, jak chytré využití dat může vyústit až v pozvánky do televize. 

SEO Restart 2023

Přednášel jsem na největší SEO konferenci v ČR – na SEO restartu s přednáškou o využití AI pro SEO.

Czech Online Expo 2022

Na jedné z největších konferencí zaměřených na online jsem si připravil přednášku o Core Web Vitals pro eshopy. Video (ukázka) zde.

Digisemestr online

Pro digisemestr online jsem natočil bonusovou lekci pro komplexní SEO kurz.

Digisemestr 2023

Ukázal jsem se na jednom z nejlepších vzdělávacích kurzů pro online marketéry v ČR. Na Digisemestru 2023 jsem si v rámci dne o SEO připravil přednášku jak se dělá SEO v  Pilulce.

Digichef.cz

Během svého působení v Taste jsem měl možnost publikovat do firemního magazínu Digichef.cz

Vlastní publikace

Čas od času publikuji (snad) zajímavé myšlenky na svůj LinkedIn profil a do budoucna budu přispívat i na tento blog.

Pracovní zkušenosti

V čem se vyznám

SEO (optimalizace pro vyhledávače)

V rámci SEO jsem jako ryba ve vodě a zvládám jak strategické plánování, tak jednotlivé taktické a implementační kroky. 

Content marketing

Obsah je král a bez obsahu se SEO dělá těžko. Obsah také musí plnit cíle, které si stanovíme. Zajímám se o funkcionalitu obsahu a jeho propojení na ostatní komunikační kanály. Obsah proto pomáhám připravit tak, aby fungoval nejen pro SEO.

Ecommerce

V e-commerce je SEO nekonečnou dřinou. Zároveň se jedná pouze o jednu z mnoha činností, které je potřeba pro dobré výsledky splnit. I když se podaří dostat na dobré pozice a přivést lidi, výsledky nebudou dobré, pokud nefunguje zbytek. Rád proto pomohu s ostatními kanály a procesy.

Performance marketing

SEO se dotýká celého webu a při správném postupu bude mít silný vliv i na výkon ostatních kanálů. Od PPC, přes srovnavače cen až po email marketing. 

Linkbuilding a digitální PR

Aby byl web vyhledávačem vnímán dobře, musíme podpořit i známost a důvěryhodnost vaší značky. Získávání odkazů je pouze o krůček vedle od PR v digitálním světě. Pomocí PR můžeme získávat odkazy a pomocí linkbuildingu budovat vaše PR.

Lead Generation

Přivést lidi na web je pouze prvním krokem. Návštěvníky webu také musíme umět dobře monetizovat a získat je na vaši stranu. Přivedení poptávky je ultimátním cílem, který pomocí návštěvnosti chceme dosáhnout.

Digitální marketing

Díky zkušenostem z pozice CMO (marketingový ředitel) digitální agentury mám silný přesah i do ostatních marketingových aktivit.

Analýza trendů a práce s daty

Čím větší projekt, tím důležitější je práce s daty. Pouze s dobrými daty můžeme nastavit správné procesy a naše dlouhodobé úsilí směřovat správným směrem.

Kontaktujte mě

Ozvěte se mi a společně vymyslíme, jak váš web posunout k lepším výsledkům.

O mně

Jsem freelance SEO konzultant se zkušenostmi CMO digitální agentury. Prošel jsem si pracemi jak pro malé klienty, tak pro velké korporáty. Mám zkušenosti s prací pro banky, pojišťovny a zdravotnické organizace. 

Pojďme se propojit